Main fietsroute Duitsland

19 juli 2017 - Zapfendorf, Duitsland

De Main fietsroute loopt vanaf Bayreuth naar Mainz

, , ,, Bürgstadt, Miltenberg,, Kleinostheim, Karlstein, Kahl am Main.

Als training voor de 1260 km lange Rijnroute, met een start van uit Holland naar het zuiden, wil ik de 500 km lange Mainroute in Duitsland fietsen,vanaf de stad Bamberg tot aan Aschaffenburg en zo mijn conditie weer een beetje opbouwen, de aangepaste mountainbike versnellingen van mijn fiets en mijn nieuwe aankopen zoals slaapzak, tent, etc. uitproberen.

Woensdag 19-7-2017 10.00 uur

De zon brandt. 35 gr. Toch ga ik van start vanuit Zapfendorf via

Bamberg/Hallstadt, Bischberg, Viereth / Trunstadt, Rossstadt, Eschenbach, Eltman, Limbach, Sand am Main waar de eerste overnachting is

Ik ga via Rattelsdorf, waar van ik mijn geliefde vriendin Regina afscheidt neem zo van , “Ik ben even weg”.

In Bisberg hou ik mijn eerste pauze in de schaduw van een grote plataanin het dorpspark aan de oever van de Main. Heerlijk op een bankje.

Daar raak ik in gesprek met een inwoner van het dorp. Na een paar zinnen vraagt hij,” Hollander?'

Nou ja.

Enfin, hij blijkt een landschapsarchitect te zijn met als hobby vogeltjes kijken.

Hij breekt iedere keer zijn zinnen af om mij te wijzen op een bijzonder vogelgeluid.

Mijn gehoorapparaten heb ik thuis gelaten. Ik knik instemmend, zoals alle anderen met een lichte gehoorstoornis dat doen om een conversatie gaande te houden.

Hij is een beetje warrig, misschien door de warmte. Ik groet hem en fiets verder ik heb nog een stuk te gaan.

In Viereth bij een bakker een kopje koffie met gebak genomen. Direct maar om water gevraagd, waarbij ik de lege bidon gewoon op de toonbank plaatste. Natuurlijk er veel bij lachen.

Verder via dorpen met mooie vakwerkhuizen en na een ontspannende rit, was ik mooi op tijd op de plaats van bestemming, de camping bij Sand am Main,waar ik met 1,1/2 liter Radler mijn vochtgehalte weer enigszins op peil bracht. Ruimte genoeg hier . Voor 9,50 euro een nachtje verblijven.

Voor het avondeten bij de plaatselijke pizzabakkerij naast de REWE van een grote pizza in de schaduw van parasol genoten. Direct maar inkopen gedaan voor de volgende dag.

Kapel in Unterleiterbach

Beginpunt Unterleiterbach