mainroute Würzburg -

22 juli 2017 - Zapfendorf, Duitsland

21-07-2017

Würzburg.

Via Nordheim, Sommerach, Schwarzach, Dettelbach, Mainstockheim, Kitzingen, Hohenfeld, Marktsteft, Marktbreit, Frickenhausen, Ochsenfurt, Goßmannsdorf, Sommerhausen, Eibelstadt, Randersacker.

Heerlijk op een bankje op het veld van de kanoclub van Wurzburg met een prachtig uitzicht op de oude stad. Zonder mijn Duitse Geochatcher had ik deze camping nooit gevonden. Midden in de stad. direct aan de Main. De ingang was via via, steegjes, een sporthal en een paarden manege te bereiken.

De gastheer spreekt en zeer plaatselijk accent. Bernd de Geochatcher had mij al gewaarschuwd,

“Die versta jij van zijn leven niet.”

Inderdaad, maar met de uitleg en vertaling van hem kan ik het enigszins volgen.

Ik blijf 2 dagen. Ik neem een rustdag. Voor 15 euro 2 dagen midden in een grote Duitse stad, warme douches inclusief.

Ik heb goed geslapen , dat kan ook niet anders 1 liter Radler en een halve fles wijn van de Geochatcher. Die gaat vandaag met de trein naar huis.

Ik weet eigenlijk verder weinig van hem. Zoiets van,” ships that passes in the night”

Ik maak de ochtendkoffie die hij snel op drinkt, hij heeft haast.

Na het afscheid ga ik de stad in in, zonnetje schijnt. Waanzinnig veel toeristen. Ik koop bij de Media Markt een goede Power-pack, want het niet kunnen opladen van mijn mobiel is geen rustige gedachte.

Ik bezoek een grote kerk, en geniet even van de rust tijdens een mis.

Ik cruise de stad door, nog een workshop beeldhouwen gevonden die onder een tentzeil werd gegeven en fiets daarna weer richting camping.

Eerst verken ik de route voor morgen en zoek ik de borden voor de Mainroute.

Het is warm en mij ontbreekt de lust om de Marienburg te bezichtigen, en de berg op te fietsen. Morgen zondag dus inkopen geblazen; een maaltijd salade , koffie , broodjes, tabak.

Van de salade geniet ik na terugkomst, op mijn privébankje op het campingveldje.

Wat ligt er onder de bank, de leesbril van Bernd de Geochatcher. Ik geef hem bij de receptie af.

Regina heeft nog even gebeld we kletsen wat, ik vertel dat ons tentje licht en snel op te zetten is maar wel erg klein is.

“ Hij is groot genoeg voor twee, het is tenslotte een 2 persoonstent”, zegt zij.

De wens is de vader van de gedachte denk ik. Daar komt ze wel achter dat het met 2 tamelijk krap wordt. Maar dat kan in een relatie ook zijn voordelen hebben.